
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit?
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
Wat is brainstormen? Waarom brainstormen wij eigenlijk? Zijn er verschillende brainstormmethodes? Deze vragen horen wij als marketingbureau vaak voorbijkomen. Brainstormen is de manier van een persoon of team om een probleem op te lossen, of nieuwe ideeën te genereren voor de verbetering van een product, dienst, organisatie of strategie.
In dit blog gaan wij het hebben over:
Brainstorming is een instrument dat in veel organisaties wordt toegepast. Het is een methode waarmee effectief gebruik van ‘the brains to storm the problem’ kan worden bereikt. Het doel is om zo veel mogelijk ideeën te ontwikkelen in zo min mogelijk tijd over een vooraf gesteld onderwerp. De nadruk ligt hierbij op de hoeveelheid (kwantiteit) van de aangedragen ideeën en niet zozeer op de kwaliteit.
Brainstormen wordt veel gebruikt voor reclame- en marketingdoeleinden. Het biedt een snelle manier om de creativiteit van het team aan te wakkeren. Brainstorming zet aan om te komen tot onconventionele ideeën en creativiteit. Alle bijdragen zijn welkom en kunnen leiden tot een grote diversiteit aan ideeën. Bij een brainstormsessie is het belangrijk dat er vooraf een duidelijk omschreven vraagstelling of probleem aan de orde wordt gesteld. Hierdoor weten alle deelnemers waarover het gaat, en kunnen zij zich gaan focussen op het onderwerp.
Er zijn verschillende soorten brainstormmethodes, voor iedereen werk daarom een andere brainstormmethode beter. Hieronder zullen we enkele methodes bespreken.
Brainwriting is een van de bekendste brainstormoefeningen. Bij deze techniek zetten alle deelnemers gedurende een afgesproken tijd zoveel mogelijk ideeën op papier.
Bij omgekeerd brainstormen, ga je niet op zoek naar ideeën en oplossingen die kunnen werken, maar naar zaken die niet werken.
Mindmapping is een visuele brainstormtechniek en wordt ook vaak gebruikt als mensen moeten leren en onthouden. Bij een mindmap kies je een centraal thema. Vanuit dit onderwerp teken je lijntjes naar zaken die hieraan gerelateerd zijn. Deze zaken kunnen weergegeven worden in de vorm van afbeeldingen, teksten, plaatjes, enzovoort.
Bij de brainstormtechniek superheld kies je met z’n allen een superheld uit. Deze superheld ga je vervolgens tot leven brengen. Je gaat bedenken hoe deze superheld het probleem dat je hebt, zou oplossen.
Als laatst behandelen wij de brainstormtechniek grenzen verlengen. Bij deze brainstormoefening vertrek je uit het standpunt dat alles kan. Er zijn geen grenzen! Deze techniek geeft ruimte om te fantaseren, het legt de eigenlijke wens op tafel.
In dit blog hebben wij het gehad over; Wat is brainstormen? Waarom brainstormen wij eigenlijk? Zijn er verschillende brainstormmethodes? Brainstormen is de manier van een persoon of team om een probleem op te lossen, of nieuwe ideeën te genereren voor de verbetering van een product, dienst, organisatie of strategie. Er zijn verschillende soorten brainstormmethodes. Per bedrijf of organisatie is het verschillend welke brainstormmethode het beste werkt. In dit blog hebben wij de methodes brainwriting, omgekeerd brainstormen, mindmapping, superheld en grenzen verlengen behandeld. Verdiep je als bedrijf goed in een methode en haal er je voordeel uit!
Meer blogs lezen? Allemaal handige blogs met relevante informatie die u kunt toepassen op uw website of in uw bedrijf.
De beste tips & tricks voor jou
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
Waarom brainstormen? Wat is brainstormen? Waarom brainstormen wij eigenlijk? Zijn er verschillende brainstormmethodes? Deze vragen horen wij als marketingbureau vaak voorbijkomen. Brainstormen is de manier van een persoon of team
Wat levert social media op? De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig social media, maar wat houdt het precies in? En wat is het belang van social media? En wanneer kan het