
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit?
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie? In het algemeen is een conversie een actie waarvan je wilt dat de bezoeker deze uitvoert. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een bestelling op jouw webshop.
In dit blog gaan wij het hebben over:
Het is belangrijk om te weten wat een conversie is. Een conversie krijg je wanneer een bezoeker van je website overgaat tot actie. Denk daarbij aan het aanschaffen van een product of dienst of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Op elke websites zijn er verschillende soorten conversies. Een conversie wordt ook vaak uitgedrukt in een percentage. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal voltooide conversies.
Conversies kun je onderscheiden tussen een zachte en harde conversie. Dit kun je ook wel micro- en macroconversies noemen.
Een zachte conversie leidt niet direct, maar indirect tot een hogere omzet. Het invullen van een contactformulier is een voorbeeld van een zachte conversie, of denk aan het inschrijven voor een nieuwsbrief. Klanten kunnen later nog overgaan tot een aankoop, vandaar dat het indirect zorgt voor een hogere omzet.
Een harde conversie krijg je wanneer een klant een actie uitvoert die direct tot een verhoogd omzet leidt. Denk aan het aanschaffen van een dienst of product of het betalen van een abonnement.
Om te zorgen voor een hogere conversie is het belangrijk om te adverteren op social media. Door te adverteren gaan meer mensen jouw website bezoeken. Ook bouw je een naamsbekendheid op. Je kunt verder nog adverteren met Google Adwords. Google Adwords zorgt ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten komt te staan. Hierdoor klikken meer bezoekers op jouw website.
Het is belangrijk om te weten welke onderdelen van je website goed werken en welke niet. Heatmaps en Google Analitics geven je inzicht in deze onderdelen.
Heatmaps toont je een virtuele kaart van jouw website. Hierop kun je zien welke knoppen en interne links vaak worden aangeklikt en welke niet. Hieruit kun je opmaken wat verbeterd moet worden voor het verbeteren van de conversies op jouw website.
Ook kun je Google Analytics gebruiken om te zien welke pagina’s op je website het vaakst worden bezocht. Verder kan je zien hoelang een bezoeker op jouw websitepagina’s blijft.
Hieruit kun je opmaken welke pagina’s interessant zijn en welke niet.
Samenvattend, een conversie is belangrijk voor het verhogen van de omzet. Er zijn twee soorten conversies: zachte (micro) en harde (macro) conversies. Een zachte conversie leidt indirect tot een verhoogde omzet. Denk aan het aanmelden voor een nieuwsbrief. Een harde conversie leidt direct tot een verhoogde omzet. Klanten kopen dan een product of dienst. Om te zorgen voor een hogere conversie is het belangrijk om te adverteren via Social media of Google Adwords. Verder kun je met Google Analitics en Heatmaps kijken welke onderdelen goed werken op jouw website en welke niet.
Meer blogs lezen? Allemaal handige blogs met relevante informatie die u kunt toepassen op uw website of in uw bedrijf.
De beste tips & tricks voor jou
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
Waarom brainstormen? Wat is brainstormen? Waarom brainstormen wij eigenlijk? Zijn er verschillende brainstormmethodes? Deze vragen horen wij als marketingbureau vaak voorbijkomen. Brainstormen is de manier van een persoon of team
Wat levert social media op? De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig social media, maar wat houdt het precies in? En wat is het belang van social media? En wanneer kan het