
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit?
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
Het kan niet anders dan dat je weleens gehoord hebt over SEO, maar wat is SEO eigenlijk? En hoe zet ik dit op de juiste manier in? SEO is de afkorting van ‘Search Engine Optimization’, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Alle processen en verbeteringen die als doel hebben een website hoger in de Google te laten verschijnen.
In dit blog gaan wij het hebben over:
– Wat is SEO? (De betekenis van SEO);
– Waarom SEO belangrijk is;
– Hoe werkt SEO? Hoe zet ik SEO op de juiste manier in?
SEO is de afkorting van ‘search engine optimization’ oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is in feite alles wat je doet om te zorgen dat je website zo hoog mogelijk getoond wordt in de organische zoekresultaten van de zoekmachines. Door organisch te ranken staat jouw website als zoekresultaat in de zoekmachine zonder dat je ervoor hebt hoeven betalen.
Online gevonden worden is vandaag belangrijker dan ooit. Voor 95% van de Nederlanders start de zoektocht naar een product, bedrijf of dienst in een zoekmachine. Zichtbaar zijn in de zoekmachine is dus cruciaal om kanten aan te trekken. Bovendien is je website het visitekaartje van je organisatie. Zoekmachine optimalisatie is dan ook essentieel voor leadgeneratie. Hoe hoger je in de zoekresultaten staat, hoe meer gebruikers doorklikken naar je website. En dat is uiteindelijk wat je wilt.
Er zijn drie hoofdfactoren die zorgen voor een hogere ranking. Dat zijn de factoren: techniek, content en links.
Zorg ervoor dat de techniek achter je website in orde is. Denk aan:
Zorg ervoor dat je doelgroep snel de informatie kan vinden waar hij/ zij opzoek naar is op jouw website. Bezoekers geven onbewust signalen door aan Google dat zij jouw website ‘briljant’ vinden. Denk aan de volgende signalen:
De autoriteit wordt voor het grootste deel bepaald door externe inkomende links. Linkbuilding wordt steeds een belangrijker onderdeel van de zoekmachine optimalisatie. Zorg ervoor dat jouw website relevant blijft voor jouw doelgroep. En dat jouw website op veel andere website gedeeld wordt doormiddel van een link naar jouw website.
Zoals eerder vermeld wordt SEO bepaald door drie hoofdfactoren. De factoren: techniek, content en autoriteit (links). Denk bij techniek aan zaken als een heldere sitestructuur, een hoge laadsnelheid en gestructureerde data. Als tweede van belang is dat je zorgt voor relevante content dat jouw doelgroep interesseert. Door de autoriteit op jouw website bepaalt google de betrouwbaarheid van jouw website. Door alle tips toe te passen, scoort uw website een stuk hoger in de Google zoekmachine.
Meer blogs lezen? Allemaal handige blogs met relevante informatie die u kunt toepassen op uw website of in uw bedrijf.
De beste tips & tricks voor jou
Wat is een conversie en hoe verhoog ik dit? In dit vakgebied wordt veel gepraat over een conversie, maar wat is een conversie eigenlijk? En hoe verhoog ik mijn conversie?
Waarom brainstormen? Wat is brainstormen? Waarom brainstormen wij eigenlijk? Zijn er verschillende brainstormmethodes? Deze vragen horen wij als marketingbureau vaak voorbijkomen. Brainstormen is de manier van een persoon of team
Wat levert social media op? De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig social media, maar wat houdt het precies in? En wat is het belang van social media? En wanneer kan het